۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳

عبدالهی خبر داد:

12 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي در مريوان با افتتاح سد گاران آبياري مي شود

12 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي در مريوان با افتتاح سد گاران آبياري مي شود

سنندج - خبرگزاري مهر: فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء كشور افتتاح سد گاران را باعث تحت پوشش قرار گرفتن بيش از 12 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي در مريوان عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبادالله عبدالهي شامگاه جمعه در مراسم افتتاح و بهره برداري از پروژه ها و طرح هاي عمراني استان كردستان اظهار داشت: با افتتاح سد گاران در مريوان علاوه بر تامين آب شرب مورد نياز، بيش از 12 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي در اطراف اين سد نيز تحت پوشش آبياري از منابع ذخيره شده در اين سد مي شود.
 
وي با بيان اينكه سد گاران در ساير حوزه هاي گردشگري نتايج بسيار خوبي را براي مردم منطقه به دنبال دارد، يادآور شد: سد گاران از اهميت زيادي برخوردار است و با توجه به حجم 100 ميليون متر مكعبي ذخيره آب در اين سد مي توان از آن در راستاي اجراي ساير طرح ها نيز بهره برداري كرد.
 
فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء كشور گفت: براي احداث و بهره برداري از اين سد 3.5 ميليون متر مكعب خاك برداري و خاكريزي انجام شد و بيش از 100 هزار متر مكعب بتن نيز در راستاي اجراي اين پروژه مصرف شد.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه قرارگاه خاتم الانبياء بعد از پايان جنگ تحميلي پروژه هاي متعددي را در حوزه هاي مختلف سازندگي كشور اجرايي كرده است، گفت: هم اكنون شمار زيادي پروژه و طرح عمراني در سراسر كشور به ويژه استانهاي همچون كردستان در دست اجراست كه با بهره برداري از آنها زمينه براي رفع كمبودهاي كشور فراهم مي شود.
 
عبداللهي بيان كرد: قرارگاه خاتم الانبياء هم اكنون پروژه هاي زيادي را در حوزه هاي مختلف در دست اجرا دارد كه 50 مورد از اين پروژه ها جزو طرح هاي مهر ماندگار به شمار مي رود كه بر اساس تعهدات صورت گرفته تا پايان خردادماه تمامي اين پروژه ها مورد افتتاح و بهره برداري قرار مي گيرند.
 
وي كار و فعاليت عمراني در سراسر كشور را بهترين اقدام در راستاي مقابله با دشمن عنوان كرد و افزود: زماني كه فضا براي كار عمراني در كشور وجود داشته باشد بايد از تمام ظرفيت ها براي خدمت به مردم استفاده كرد و تنها اين مهم است كه مي تواند به عنوان بهترين ابزار در راستاي مقابله عملي با دشمن مورد استفاده قرار گيرد.
 
محمود احمدي ن‍ژاد به همراه معاون اول و دو تن از وزراء در سفري هشت ساعته به كردستان در مراسم افتتاح و آبگيري دو سد گاران شركت كرد و سپس با حضور وي و ساير مديران استان 10 هزار واحد مسكن مهر و بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي در سنندج افتتاح شد.
کد خبر 2031449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha